BETALNING HOS ATELJE 18

Betalning
Betalning sker mot förskottsbetalning. När vi ser pengarna på kontot så skickas varorna.

Återbetalning
Efter att vi mottagit varan i originalskick för retur, byten eller reklamation sker en återbetalning. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning. Vi hänvisar till distanshandelslagen om återbetalning inom 30 dagar från den dag då varan mottogs.

Integritetspolicy:

ÅNGERRÄTT & REKLAMATION

Ångerrätt
Kontakta alltid oss via mail lottauptodate@yahoo.com om du önskar ångra ditt köp. Vi hjälper dig då med vidare information. Du har 14 dagars ångerrätt (Gäller ej rea) från det datum paketet anländer till ditt utlämningsställe. Du som kund står för returfrakten. Returen får ej ske som postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.

Du ansvarar för att varan återkommer till oss i ursprungligt skick. Varan ska skickas tillbaka oanvänd, i oförändrat skick, i originalemballage och med alla lappar kvar. Tänk på att packa varan väl vid försändelsen

Reklamation
Om din vara skulle vara felaktig eller skadad, skicka alltid ett mail först till lottauptodate@yahoo.com och förklara vad som är fel. Vi ger dig vidare instruktioner så vi snabbt kan åtgärda felet som uppstått.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar från det datum då paketet anländer till ditt ombud. Vid återförsändelse av reklamerad vara och eventuell bytesvara står Atelje18 för frakten. Vid retur ska varan paketeras väl, om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.

LEVERANSER

Fraktkostnader
För leverans till andra länder var vänlig att kontakta oss på info@atelje18.se så hjälper vi er med det.

Hämta dina varor hos oss
Självklart går det bra att hämta dina varor hos oss. Välj alternativet i kassan och maila sedan till oss

Leveranstid
Vårt mål är att alltid leverera så snabbt som möjligt. Lagervaror skickas inom 1-3 arbetsdagar. Om annan leveranstid är aktuell så finner ni den informationen hos respektive produkt.

Leveransinfo
Vi skickar alla våra paket med posten. Du som kund hämtar sedan ut ditt paket hos närmsta postombud. När paketet finns att hämta får du avisering via sms. Därför är det av stor vikt att du fyller i rätt telefonnummer

Outlösta paket
I två veckor ligger paketet hos ert ombud. Hämtas inte paketet ut så sänds det tillbaka. Ni som kund debiteras 400 sek för uthämtat paket för att täcka emballagekostnader, fraktavgifter och returbehandling.